groda på rymmen

Vaknade av att erik sa "grodan är inte kvar i akvariumet" klockan 7 i morse!
han hade hört att det krafsade bakom byrålådan (som akvariumet står på). Han fick ta ficklampan och lyste på henne, och där satt hon, den jäveln! uuaa. jag satt intryckt i sängen och rörde mig inte en centimeter! Tillslut, efter många diskussioner så fick erik i henne i akvariumet igen. Men om jag hade fått bestämt, så hade hon åkt i toan för länge sen... Hoppa, det kunde hon också, även på land.
Jag har aldrig blivit så vaken som då! Min sovmorgon blev förstörd. hade klockan på 10.30 om jag inte skulle vakna av mig själv tidigare, erik skulle upp åtta, men som sagt var vi båda uppe klockan 7. Men jag somnade allt tillslut.

När jag samlat mina krafter för att börja bege mig till skolan så fanns det ingen historia lärare där, hon var sjuk och som vanligt sa hon ingenting till oss. ÅH! Samhällen jobbar vi hemma med, så det var bara att traska iväg hem igen.

Dagen har varit hur usel som helst. Men nu har jag varit hos mormor och ätit fisk & ris, det gjorde dagen mycket bättre :) Strax ska jag hem och träna lite på prov tror jag, eller så somnar jag i soffan hos mormor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0