JAG TÄNKER INTE GÅ I SAMMA SPÅR

Jag har alltid gått och funderat och frågat mig själv om saker och ting. Är det värt att lägga ut så mycket pengar på alkohol? Är det värt att dricka så mycket för huvudtaget? Varför skulle man hälla i sig ett flak alkohol när man aldrig gör det samma med dricka tex? Är det värt att må så dåligt dagen efter? Är det värt att bli så full så man däckar? Är det värt att visa alla hur dum i huvudet man kan bli? Är det värt att dricka så ofta av en sak som är beroendeframkallande? Är det värt att bli beroende i längden? Är det värt att skaffa familj och leva med att vara en alkoholiserad förälder? ÄR DET ENS VÄRT? Jag kanske överdriver här och där, men jag vet hur det är att växa upp med alkohol i familjen och hur konsekvenserna blir. Jag vet vad som innebär, jag vet vad som har hänt och fortfarande händer. "Gud vad töntig hon är", tänker ni. Jag firade min midsommar nykter, precis som alla andra år. Jag tror jag var den enda 17-18åringen? Att sitta ett gäng runt ett bord en hel kväll, att hälla i sig mängder med alkohol och sen spy upp alla pengar och dumheter i en hink är enligt mig inte värt. Jag har lika kul utan alkohol, nästan roligare måste jag påstå.

du är min förebild. och jag blickar bort det som sker.
jag blundar och håller dig hårt, jag vet att jag älskar dig mest i hela världen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0